confession

Saturday, December 11, 2010

Tiada Tajuk

Assalamualaikum

Sejak beberapan hari ini masa berlalu dengan amat pantas...
rasa seperti baru sebentar hari Isnin berlalu.. namun kini sudah hari Sabtu huhu.. senarai-senarai aktiviti saya masih tertangguh.Ya Allah... berkati lah masa yang diberikan.. dan mudah-mudah dipermudahkan urusan ku.. 

Saya telefon abah dan ummi saya,.. dan saya terkejut apabila abah saya bercerita dia kemalangan baru2 ini.. mengikut katanya.. dia kemalangan di selekoh. kerana kereta dilorong lain memakan jalan nya,, maka untuk mengelak die ke tepi dan kereta berpusing-pusing... uhu
namun.. Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah.. abah ku tidak cedera.. namun keretanya cedera parah,, di hospital bengkel.. duit boleh dicari untuk membaiki kereta ,,namun nyawa .. kehidupan hanyalah sekali..
dan aku amat2 bersyukur abahku.. sihat dan terselamat... TQ Allah.. kerana melindungi abah ku, ='(
buat Abah.. berhati-hati dan mudah-mudahan terhindar dari bencana dan kemalangan... Amin..
Berada jauh di perantauan.. menyebabkan hati saya bertambah gusar. uhu
pada mulanya saya tidak merancang untuk balik pada musim panas.. namun setelah berfikir dan fikir.. macam-macam perkara yg buruk yg aku fikirkan uhu.. bagaimana jikalau ada perkara buruk berlaku ketika saya disini?? Nauzubillah... minta dijauhi.. Aku sayang sangat kepada keluarga ku..
Oh Allah please protect them..

Alhamdulillah juga.. saya sudah habis praktikal..
dan bersyukur dgn markah yg diperolehi.. juga gembira ada peningkatan dalam prestasi diri berbanding dengan markah praktikal saya yg pertama ^_^
maka sekarang sedang bertungkus lumus menyiapkan presentation saya on Parkinson Disease in relation to depression.. presentation ini melibatkan group work.. maka bahagian saya adalah side-effect ubat-ubatan yg diambil oleh pesakit PD .. Naqib yang bakal farmasis.. boleh tolong?? lol
insyaAllah next week adalah minngu terakhir sebelum cuti.. maka kena tolak ke gear 4 untuk menelaah untuk peperiksaan.. .. harap2 virus M (malas) tidak dtg .. I really need to do revision.. 
oh yea... cuaca.. makin elok.. salji juga sudah cair.. and buat beberapa hari ini.. ramalan cuaca tidak menunjukkan suhu negative... range sekrang dari 2-7 degree celcius...maka tidak lah kebekuan macam beberapa hari yg lepas.. -18 dan -16 degree celcius.. sama suhu dengan peti ais 
oh ya.. saya tak tahu nak kasi post ini tajuk apa.. sudah banyak tajuk bertajuk update dan recently.. maybe selepas u peeps membaca.. u can kasi cadangan tajuk.. ?lol

tapi buat masa..ini saya letak tiada tajuk la.. haha


until then...  
have a nice day where ever u r..


2 comments:

  1. hahaha.. biarkan je la x bertajuk iffah,
    oK jep~ n alhamdulillah ayah kamu x apa2,
    bykkn doa utk org yg kita syg semoga sentiasa di Bwah Lindungan ALlah,

    nyway saje nk tanya pasal PD tu,
    kalo yg rizQan taw PD disebabkn kekurgn dopamine yg diperlukn dkat muscle kn,
    jadi apa mcm mana plak PD boleh ada kaitan dgn depression ea, :)

    ReplyDelete
  2. yup Alhamdulillah ^_^

    oh..Yup u r right about that. symptoms die more to movement..tpi sbb die degenerative disease dkt otak.basal ganglia n at the extra pyramidal pathway which cause lack of dopamine.jdi ada research that it also effct the mood tht cause dpression..n also ade evidence that ubat dorng mkn at s longer time causes side effct of depression n hallucination..^_^
    hope it help=)

    ReplyDelete

comment