confession

Friday, August 27, 2010

Missing Cat!!!

Around 8.00 am..

"Iffah!! Iffah!!! awak ada lepaskn kucing kah semalam???? jerit ummi ku dari luar kerana terkejut kot..
dengan mamai nya saya menjawab.. tidak.. semalam saya x bermain dgn kucing kerana sibuk mengajar aaina (my lil sis) math ... maka kami berdua tidak bermain sama sekali bersama kucing..."

saya ada 2 ekor kucing di hadapan rumah.. satu bernama Pong.. satu bernama Chi...
Pong adalah seekor kucing berjenis Taaiibii... ehhe dia ada stripes yang lawa mcm kucing dlm iklan whiskers tu.. Chi pula kucing jenis Parsi.. uhu long fur nice greyish white colour...
   
yg ini Pong!
yg ini Chi!!
She is missing uhuhuhuh.. hope we can find Chi soon!
Pong and Chi!! Chi-Pong!

Ummi ku pun menggegarkn seluruh anggota di dalam rumah dan bertanya if ada sesiapa yg melepaskn kucing..SEMUA org menjwab tidak... semalam pukul 2.00 pm.. Chi masih berada di dalam sangkarnya.. the same goes to Pong. At 5.00 pm 2 ekor itu ttp berada di dlm sangkar.. After terawih around 9.40 pm.. Pong dan Chi still in the, pukul 2.00 am. sepupuku balik dri main futsal, 2 ekor tu ttp ada dlm sngkar.. 

Keesokan harinya.. around 8.00 am..ummi ku nk kasi makanan... pintu sangkar telah terbuka.. Pong ada di kawasan berdekatan.. tetapi Chi hilang ... Pelik!! mereka x dilepaskn.. and secara logiknya, org susah nk curi if dorang tak terkurung kerana mereka akn lari... maka konklusinya.. ada yg mengambil our Chi !! ='( 
Geramnya.... bulan2 puasa ni pun nk mencuri kan...??  uhuhu

Semalam saya tidur lewat.. around 4.30 am.. saya ada 3 lgi ekor kucing dibelakang rumah.. dan mereka sangat2 bising semalam.. mungkinkah ada kaitan dengan pencuri yg mencuri Chi semalam?
Allahhu 'alam


Chi Chi uhuhu we miss You!! And Sure Pong miss u too!!! Pong dh xde teman sepermainan dah.. 
uhuhuhu



Doakan kami jumpa Chi ok? uhuhu

2 comments:

  1. assalamualaikum kak pah....mcm mana chi kat luar sana???ih sedihnya...

    ReplyDelete
  2. dh jumpe dah! chi cri jln pulang dn melepaskn diri... uhuuhu tpi die luke kt mata n kaki

    ReplyDelete

comment